Muszáj definiálni?

Küldetésnyilatkozat
Biztonságpolitika és szerkesztési elvek
ZHB levelezőlista
PERELJ BE minket - de előtte ezt olvasd el
  • Zaftosabbnál zaftosabb visszaélések leírását várjuk a zughekker(kukac)gmail.com címre!

    UTOLSÓ OKOSSÁGOK

    letöltenivaló

    Fejlesztőknek
    mind ingyenes, teljes verzió


    Eclipse 3.3.2 – a legfrissebb Eclipse SDK C++/C-re élesítve (63 MB)


    PHP for Eclipse SDK - a név magáért beszél: letöltöd, kibontod, bemásolod és megy (9 MB)


    Xinox Java Creator (2 MB) kicsi, gyors, de erős (2 MB)


    SciTe v. 1.76 (0,8 MB) – körülbelül 30 nyelv forráskódjának írásánál ad segítséget. Mert szép színes


    Mitől döglik a kém?


    mind ingyenes, teljes verzió Tudjuk, hogy mindenkinek "a sajátja" a legjobb víruskeresője, a legbiztonságosabb tűzfala, de azért mi ezeket ajánljuk Windows-ra az ingyenesek közül


     Spybot Search and Destroy


     Spyware Terminator

    A Firefox 3 lelki világa

    2008.07.12. 16:18 | Zughekker Zita | 135 komment

    Címkék: elemzés

    Most már biztosan tudjuk, amit eddig csak sejtettünk. Mégpedig azt, hogy a szoftvereknek is van lelki világuk, ennek megfelelően ha problémájuk támad, összeomlanak és diagnosztizálni kell őket.

    Mivel kevesebb időnk van annál, mint hogy az új böngészőprogram forráskódjában vájkálva megnézzük, hogy mitől ekkora innováció ez a korábbi Firefox-verziókhoz képest, Windows XP-s rendszeren több 3-4 lapfül megnyitása után képes volt közel 130 MB-os  memória-felhasználást elérnie, holott egyik tartalom megjelenítése sem volt gépigényesebb az átlagoshoz képest.

    Hasonlóképpen meglepő volt, hogy egy szűz Windows XP SP2-re telepített Firefox 3-as egy-két böngészés után menthetetlenül agyhalott lett. Azaz utána hiába távolítottuk el és hiába telepítettük újra, hiába indítottuk újra az egész rendszert, a Firefoxot továbbra sem lehetett elindítani. A legvalószínűbb, hogy a problémát a böngésző telepítőjének hibás registry-kezelése okozza.

    · 2 trackback

    A bejegyzés trackback címe:

    https://zughekker.blog.hu/api/trackback/id/tr93565094

    Trackbackek, pingbackek:

    Trackback: Informatika, Internet, WEB 2.0 2008.07.17. 10:47:41

    Nagyon ajánlott firefox updateA Mozilla ma hajnalban közzé tett egy felhívást, miszerint melegen ajánlja a Firefox 3.0 frissítését, ugyanis ezen frissítés 3 kritikus hibát javít. Nem kell mást tennünk, mint a súgó menüben rákattintani a fri…

    Trackback: Informatika, Internet, WEB 2.0 2008.07.17. 10:46:58

    Nagyon ajánlott firefox updateA Mozilla ma hajnalban közzé tett egy felhívást, miszerint melegen ajánlja a Firefox 3.0 frissítését, ugyanis ezen frissítés 3 kritikus hibát javít. Nem kell mást tennünk, mint a súgó menüben rákattintani a fri…

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Foose 2008.07.12. 19:29:11

    Amióta feltettem ezt a fos firefoxot, megváltozott az életem, már tojni sem tudok nyugodtan. Még be sem kapcsolom a gépet már kiírja hogy a firefox hibát észlelt. Szerintem visszatérek az explorer 5ös verziójához azzal nem volt semmi gondom. Firefoxnál rendszeresen előfordul az hogyha megnyitom a google-t egyből lefagy, kilép és újraindítja a gépet. Miután újrainditottam megint lefagy és letörli a vinyó tartalmát. Nagyot csalódtam a 3-as firefoxban.

    jozso 2008.07.12. 19:30:08

    nekem eddig csak jó tapasztalataim vannak ff3-mal, érezhetően gyorsabban tölti be az oldalakat mint a 2-es
    ja és még egyszer sem fagyott le

    x75x 2008.07.12. 19:34:08

    harmadik hete használom felváltva 2 gépen is (egyik Xp másik Vista),FF3-at átlag napi 8-9 órát. egyszer nem fagyott még, pedig beépülők is vannak rendesen (pl.: fast dial,Better Gmail2, stb.)..akkor most nálam van a baj?:)

    firefoxegyszar: "Opera.....szebb, gyorsabb, kevesebb memóriát zabál " azért szerintem gondolt át mielőtt írsz, mert így ez eléggé nevetségesnek tűnik...:)
    az, hogy egy böngésző szép-e vagy sem sztem ízlés dolga...meg miért is gyorsabb FF3-nál az Opera? Lemérted valamivel?:)Ha igen, kérlek oszd meg velünk, szerintem sokunkat érdekelne!

    Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 19:36:09

    Nekem csak akkor szokott néha lefagyni a FF3, ha egy oldalon túl sok YouTube videó van beágyazva. De akkor aztán a Feladatkezelőben nem is a folyamatot, hanem az egész Folyamatstruktúrát le kell álllítanom, különben nem tudom újra elindítani. Illetve elindul, vagyis látszik,. hogy eszi a memóriát és pörgeti a processzort, mint állat, de nem jön fel a böngészőablak, bármeddig várok. Nem tudom, mi a baja az ilyen beágyazott YouTube videós oldalakkal, de néha kifekszik tőlük.

    haver 2008.07.12. 19:40:30

    Akinek gondja volt, hogy sokat eszik vagy kifagy bizonyos oldalakon, tegye meg legyenszíves, hogy bemásolja az URL-t, hogy kipróbálhassa más is.
    Beta5 óta használom adblock és noscript mellett és nekem marhára bejött. A fenti ablak ubuntu 8.04 alatt egyszer jött elő warez oldal meglátogatásakor. :)

    Úgyhogy jöhetnek az elszállós url-ek...

    haver 2008.07.12. 19:42:27

    foose: LETÖRLI a vinyó tartalmát??? ROTLF

    nyo 2008.07.12. 19:56:30

    Talán azért halt meg, mert vírusos lett a gépetek... :P

    Foose 2008.07.12. 20:11:55

    haver: múlthéten elmentem nyaralni 1 hétre, és a gépet bekapcsolva hagytam. A firefox 3 életre kelt és átvette a hatalmat a számítógép felett, azóta nem férek hozzá semmihez és csak nézhetem ahogy a netezik helyettem.

    _-_- 2008.07.12. 20:12:53

    Mióta fent van a gépen a FF3, azóta zörög a procihűtő venti, a fele RAM-ot nem látja az alaplap, és csíkoz a VGA kártya. Ja és a hűtőben a söröm is lassabban hűl le.

    sourcerror 2008.07.12. 20:17:45

    A 2-es firefox-nél tényleg elég csúnya volt a memóriafolyás: hosszabb időre úgyhagyta az ember, és felzabálta az összes memóriát.

    Az FF3 tapasztalataim szerint kevésbé eszi a memóriát, és nem is fagyogat össze vissza. (WinXP-n SP2-vel)

    Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 20:22:54

    ...és azóta az infláció is nagyobb. Meg az olaj ára is emelkedett.
    Na, most a YouTube videókkal telepakolt oldalon éppen nem fagyott le, viszont a fele videót nem is jeleníti meg, az induló képét sem. De nem is mindig fagy le a FF3, csak elég gyakran. De ez a FF2 esetében is így volt. Csak az még a memóriát is jobban felzabálta.
    Azért nekem az alap böngészőm mégiscsak az FF3, bár néha az Operát is használom. Fent van az IE7 meg a Safari is, azokat többnyire hanyagolom. A Safari erőszakos betűsimítása miatt például azzal nem működik a MobiMouse.

    gravy_t 2008.07.12. 20:24:36

    patreides,
    nekem betöltötte az oldalt...

    Baszkurátor 2008.07.12. 20:24:36

    A Borg is FF3 böngészőt és guglit használ ...

    ( xp sp3, ff3, semmi hiba - talán a gépemmel van valami 0.o )

    SZERVÁC Attila · http://imslp.org/wiki/Category:Szerv%C3%A1c,_Attila 2008.07.12. 20:31:46

    Egyértelműen oprendszer hiba, nekem hiba nélkül jön ez a meluaworld oldal is.

    FF3 rc2 -- Debian

    htmlinfo · http://htmlinfo.hu 2008.07.12. 20:40:03

    Az FF2 4-5 megnyitott füllel rendszeresen fagyott. A v3 a Download Day óta van a gépemen, egyetlen egyszer sem omlott össze.
    XP SP3.
    Sz'al a hiba az Ön készülékében van.

    Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 20:40:56

    Nekem is betölti az oldalt (bár sok YouTube videó elő-képét nem jeleníti meg), csak azután a FF3 93-98%-al pörgeti a processzort, és egy másik fülön egy másik YouTube videó már nem is megy. Ugyanez Opera alatt sima ügy, semmi gond.

    asd 2008.07.12. 20:41:23

    0nekem az Origo-ba szokott belehalni, amikot több tabot nyitok szintén az Origoban. Gondolom felzabálja az összes memóriát, és ilyenkor elkezdi tekerni a vincsit, aztán lelövöm mert nincs türelmem kivárni a 10 percet. Néha a szaros dumprep is el szokott indulni ilyenkor. De ezt már a kettes is csinálta, gondoltam valamit talán javítottak, ezért tettem fel a hármast.
    512MB RAM van a gépemben, de nehogy valaki elkezdje fikázni hogy ez milyen kevés. Ha normálisan lenne megírva a szoftver, bőven elég lenne ennyi is.

    A 3asban még olyan bug is van, hogy a bookmarks toolbar-on az ikonokat néha kicséréli. Pl. most az indexes "i"-it a "BLOG"-ra. Ilyen a kettesben nem volt.

    Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 20:41:59

    Nem lehet op.rendszer hiba, mert Operát használva semmi gond nincs.

    KarChi 2008.07.12. 20:42:16

    Gyerekek, nem tudom, hogy mit nyígtok.
    Nekem magyar xp és ff3 soha semmi gondot nem okozott.
    Elgondolkodtató.

    sertésmájkrém 2008.07.12. 20:47:44

    Nekem még egyetlen egyszer sem halt meg a ffox3, csak azért írom mrt őszintén csodálkozom rajta (ffox2 3-4 havonta egyszer-egyszer szállt el).
    Szűz xp-től sp2, sp3 a kissé jobban belőttig ezt haszánl(tat)om több száz gépen. A legolcsóbb gagyitól a normális hardverig mindenre ezt tettem.
    Sehol semmi hiba (eddig).

    sityu · http://www.sit.yu 2008.07.12. 20:48:00

    Nekem 2 komoly gondom van eddig az ff3-mal (folyamatosan nyitva van, ~10-15 füllel):
    1. css nélkül tölt be némely oldalakat (F5+esc+F5-re jól jön le, de aztán az automatikus frissítéseknél megint szar);
    2. flash-es videók (gyakorlatilag az összes videomegosztó ilyen) lejátszása akadozik, leáll. Ilyenkor újra kell indítani az ff-et és jobbára megjavul.

    Ami viszont tetszik, az némely apróság:
    -jelszavak megjegyzése nem felugró ablakkal, hanem a lap tetején (meg lehet fontolni, hogy tényleg kell-e);
    -ctrl+görgő-s nagyítás: nekem jobban tetszik, mint a korábbi operás megoldás;
    -kedvenc/könyvjelző kezelés (csillagozás, tagelés);
    -ha működik, akkor szerintem tényleg gyorsabban tölti be az oldalakat;

    sertésmájkrém 2008.07.12. 20:48:52

    A lényeg lemaradt, érezhetően sokkal gyorsabb lett az egész. Gyanús, eddig túl tökéletes :)

    Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 20:49:22

    Valahogy a FireFox és az Adobe Flash plugin nincs eléggé összecsiszolva, én ezt látom.

    sertésmájkrém 2008.07.12. 20:55:26

    Na megnéztem a gyilkos oldalt is, az is megy :P

    pocak · http://hairdryerblues.blogspot.com 2008.07.12. 21:03:49

    Mókás, hogy hetek óta először nyitottam meg az Operát, és most pont azzal írom, de nekem is fönn van az új FF a béta 5.1 óta, és egyetlen egyszer nem fagyott le meg semmi más csúnyaságot se csinált. (XP alatt)

    Lrdx 2008.07.12. 21:07:15

    Patreides: FF3, Win Vista, 7 plugin, 10 fülön megnyitottam (meg mellette volt még 5), és nem fagyott le. 373 MB memóriát foglal, de a pár beágyaztt YouTube miatt elfogadható.

    Nem lehet, hogy az Adobe Flash dől be nektek? Abban van pár igen szarul sikerült verzió (Nekem a brendnyú 9-es van most fent)

    Átlagpóóógár 2008.07.12. 21:13:09

    Nálam is XP-Pro alatt fut az FF3. Olvasva a commenteket direkt stresszeltem a böngészőt, de semmi olyat nem tudtam elkövetni - pedig majdnem minden fenti módszerrel próbálkoztam - amitől csak egy kicsit is lassult volna. Nem fagyott, pedig ebben a melegben :)) nem is lett volna rossz.

    Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 21:14:10

    A flash plugin nálam a 9.0.124.0.
    Ez szerintem elég aktuális verzió.
    Az Opera, mondom, tökéletes.
    A FireFox a sok YouTube videótól egy oldalon kiakad.
    Ez van.
    De mér'?

    tibsi 2008.07.12. 21:16:20

    Ha rosszalkodik a 3-as verzió (memóriazabálás, kiakadás, CPU-idő 100%-on vagy el sem indul), csak az XP újratelepítése segít. Nálam az előző hibákat mind produkálta - mérgemben teljes reinstall corporate SP2-esbe gyógyított SP3-as XP-vel. Azóta egész kulturáltan viselkedik az FF, bár a memóriát továbbra is zabálja, átlagban 130-160 megát simán megeszik. A 20 napos működése alatt talán 2-3-szor akadt ki.

    Persze 2008.07.12. 21:16:36

    Nekem most omladozik, a képeket nem tölti be, 2 nap használat után kicsit bosszantó!

    BZL 2008.07.12. 21:21:10

    Fogalmam sincs mit csináltok, nem láttam még fagyni se FF2-t, se FF3-t, pedig használtam mindkettőt rengeteget.

    Persze ez nyilván nem vígasztalja azt akinél valami gond van, de furcsa egy olyan programról olvasnom hogy használhatatlan, amit állandóan használok. Nem kell mindjárt a programozók munkáját szarozni, nem ők tartják karban a gépeteket.

    Egyébként valaki leírhatná már hogy mi értelme van azt nézegetni hogy 60 vagy 200 MB, mikor legalább 1 GB memória van minden PC-ben.
    Mit szeretnétek csinálni kb. 600 MB tök üres memóriával? Vésztartalék?

    A lényeg az hogy a memóriafoglalás ne növekedjen folyamatosan, és ebben az FF3 a tesztek szerint nagyon jó.

    Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 21:41:02

    Nekem speciel nincs 1GB memória a gépben, csak 512 MB. De az XP-ben VMWare felett simán elfut még egy másik XP és mellette egy linux is. A FireFox sem eszi meg a memóriát, nem az a baj. Még ott van szabadon 200-220 MB, amikor - a sok YouTube videótól egy oldalon - lebetegszik. Inkább az a fura, hogy miért pörgeti a procit, mint állat, ilyenkor 98%-on? Miközben egyébként a FF3 láthatóan nem csinál semmit...

    davidpeter 2008.07.12. 21:55:11

    Fura. Nekem az FF3 gyorsabb, stabilabb és kisebb hardverigényű lett. Akkor az én gépem a rossz?

    Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 22:05:30

    A FF3 gyorsabb, stabilabb és kisebb hardverigényű lett. Én csak azt mondom, hogy nálam a sok-sok YouTube videóval teletűzdelt oldalakon sokszor lebetegszik. Ezért ezeket az oldalakat inkább Operával nézem meg. Egyébként az FF3-nak semmi baja, nálam sem. Azért bosszantó, mert egyébként maga az XP SP2 nagyon stabil, újra indítanom az évek alatt alig kellett fagyás miatt, kivétel ez a FireFox flash plugin dolog. Bár újra indítani az FF3 óta nem kell az XP-t, elég a böngészőt kilőni. A FF2-vel fordult elő egyszer-kétszer, hogy az XP-t is újra kellett indítani miatta.

    execute 2008.07.12. 22:06:51

    A FireFox 3 zabálja a procit. És gyűlöli a netes videókat.
    (azokat kénytelen vagyok IE-vel nézni)

    Amúgy az újítások nagyon jók. Remélem jön valami SP hozzá, és akkor tökéletes lesz.

    Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2008.07.12. 22:08:03

    dávidpéter, egyszerűen csak szar a géped........... :)

    Lajos-e 2008.07.12. 22:10:14

    Nekem sem volt eddig semmi bajom a FF3-mal, pedig a megjelenes ota fent van.

    Ez amugy egy elemzes_

    BZL 2008.07.12. 22:13:33

    Kipróbáltam az oldalt (mondjuk szerintem elég nagy kreténség egy lapra vagy 40 flash-t felpakolni, még akkor is ha fórum, de mindegy.)

    A rettegett lap megnyitásakor nem történt semmi, aztán amikor láttam hogy néz ki az oldal, a homlokomra csaptam és letiltottam a flashblock-ot - csak a kedvetekért :-)

    A flash akkor is pörgeti a processzort, ha "nem csinál semmit", emiatt szerintem a flashblock a legfontosabb add-on - szerintem érdemes kipróbálni aki még nem ismeri.
    (Válogatás nélkül letilt minden flash-t, de jól látható a helyük, és egy kattintásra betölti. Ez a gyakorlatban nagyon jól működik - az engem érdeklő videókra csak egyel többet kell kattintani, viszont a sok reklám/csicsamicsa/szirsz.rt default kivégzi.
    Ha egy oldalnál tényleg fontos a flash - pl. scifi.com - azt lehet engedélyezni a szűrőben, de pár kattintás után ezeket is meg lehet nézni szűrő nélkül.)

    Kikapcsolt flashblock-al persze nekem is pörgette a processzort, de az Opera ugyanazt csinálta, ennek a flash az oka, nem a FF.

    BZL 2008.07.12. 22:19:53

    Szóval.
    Elemzés: a FF3 jó és stabil.

    (Még 29 kiegészítővel is.)

    Chomy 2008.07.12. 22:34:45

    Jajjdejó, végre egy post, ami alatt elsírhatom a bánatom.

    Alapvetően, a munkám miatt ált. 4-5 lapot tartok nyitva. Tapasztalatok

    Vista Ultimate alatt (munkahely, 1gb ram, outlook fut csak párhuzamosan):
    átlagosan 200-250 mega memót zabál. Néha rájön az ötperc, felmegy 500 megára, ilyenkor bezsibbad az egész rendszer. Aztán lecsökken a memófogyasztás 130 megára, majd vissza 200 köré, és egy ideig újra "rendesen" megy. Rendesen=akadozik scrollozás közben, új linkek nyitásakor mint a rosszbaj.

    Ubuntu alatt (otthon, 3 gb ram):
    Ha megnyitok 2-3 lapot párhuzamosan, ami flasht is tartalmaz, széjjelrohad az egész. Ilyenkor percekig a malmozás megy. Általában kill PID a vége.

    F*szom nagyon megtelt vele. Pár nap alatt több idegességet okozott, mint a micro$hit explorer az elmúlt egy évben.

    Szvsz ez, így, még bétának sem volna megbocsátható. Kicsit sem érdekel, ha van hozzá plugin, ami stabilabbá teszi a működését - mi van, ha egyszerű, laikus user vagyok, és csak egyetlen, használható szoftvert szeretnék...?

    gyuri67 2008.07.12. 22:43:31

    Egy jól összehangolt gépen, ahol a sebességek, a prociteljesítmény és a memória egyensúlyban van, ezenkívűl tiszta a szoftvere, nyilvánvalóan jó azFF3. A gányoltakkal mindíg lesz gond, és panaszkodni is lehet.
    Rakjatok öessze jó gépeket!

    szekelya 2008.07.12. 22:49:35

    Nekem az FF3 kiitta a sört a hűtőmből, elkapcsolt a kedvenc TV műsoromról, és még sosem hajtotta le maga után a deszkát.
    A linuxom ellenben mindig hoz cigit nekem is, az operám meg épp porszívózik.

    Aki windowson leszedi és újrarakja, az az újrarakás előtt törli az application data alól az uninstallkor megmaradó, add-on-okat és beállításokat tartalmazó profilt is, vagy csak az amúgy hibátlan ff binárist szedi le és teszi vissza?

    dr. askovics 2008.07.12. 22:50:21

    Nekem pont harminc percig volt fent a FF3; ezt követően sírva és káromkodva töröltem, majd újrainstalláltam a 2.0.0.15-öt. Tudniillik négyszer fagyott le a négy indításból és csapágyasra hajtja a procijaimat.

    Ja: minden program jogtiszta a gépen, még az XP is...

    BZL 2008.07.12. 22:59:42

    Nem a flashblock nem "stabilabbá" teszi, csak gyorsabb lesz a gép mivel kihagyom a CPU-gyilkos és tök felesleges tartalmakat.

    Mondanám hogy talán irtsd le a Vistáról a spyware-eket, de nem akarlak bosszantani.

    norbert79 2008.07.12. 23:11:12

    Ahogy elnéztem a hozzászólásokat, olvastam én itt már mindent: más operációs rendszer, ilyen dolog, ez rossz, az rossz, de egyikőtöktől sem olvastam a memóriahiba lehetőségét. Valamelyikőtök próbálta már? Sok furcsa fagyásnak gyakran a hibás/gyenge minőségű RAM az okozója. Érdemes lenne egy tesztet végrehajtani.

    BZL 2008.07.12. 23:12:26

    Ja, tényleg nem értem.

    Aki egy normálisan összerakott (mondjuk márkás) gépre formázás után felteszi az XP SP2-t és az FF3-at, és utána az FF3 fagy, annak hozok sört a hűtőből.
    Sőt ! Tele is pakolom a hűtőjét sörrel !

    A_gent Z 2008.07.12. 23:27:08

    Nálam a FF3 alatt nem lehetett kilépni a gugli levelezőjéből. Akkor fagyott, de állandóan. Azóta visszatértem a 2.0.0.14-re. Az csodásan működik. Meg is tartom.

    A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.07.12. 23:32:23

    vista

    ff2 simán ment

    zabálta a memóriuát de a 2 gigába belefért:)

    FF3 úgy 1-2 naponta kékhalált!! hoz ki a vistából

    FF3 előtt egyszer sem volt ilyen
    és most is CSAK FF3 használatakor

    amúgy jó

    mcs 2008.07.12. 23:33:43

    érdekes, nekem pöpecül mennek a videók is, meg minden, igaz 10 tabnál nem tolok többet.

    3 éves gép, xp, sp1 óta csak a vírusírtót meg a firefoxot frissítem.

    a fent belinket "gázos" url is fut, a youtube-al sincs gond.

    igaz, a söröm lassabb hűl, cserébe gyorsabban fogy. az ff3-tól lehet?

    Kopasz 2008.07.12. 23:37:42

    Nálam is teljesen jó ... a Lynx!
    Acid2-t is hiba nélkül tudja, überállesz!

    Babo105 2008.07.12. 23:38:25

    Kedves BZL, akkor hozhatod a söröket!!! :)

    Intel P4 Dual Core, 1GM Kingston ram, Seagate SATA vinyok... MSI VGA kártya...
    Eddig Exploreres voltam, de ma újra kellett raknom mindent, mert 2 és fél év alatt kicsit lelaktam a wint. FF3 fel, majd elkezdtem mindent netről felrakni, JAVA, Adobe Reader, Flash plugin stb... Szépen és látványosan fagy... Szóval no comment...
    Komolyan nem tudom mi a pöcsömet használjak. Már most tele a hócipőm az FF3-mal. Explorer7-t meg telepítek, mert az meg olyan erőforrást visz el, hogy csak na. Operat nem szeretem... Akkor most mi legyen... grrrr....
    Szép estét Mindenkinek!

    kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.12. 23:41:51

    Az itthoni gány gépen futik a FF3, de az egyetemen, azon, amit a rendszergizda rendszeresen rendszerez, gyakorlatilag használhatatlan.

    Minden ötödikre nem zárja be magát, ha dzsímélt néznék, az index popupos képei közül csak az elsőt mutatja, aztán hubauzenet, hogy rossz a kép, stb.

    Szal szerintem nem a FF3-mal van baj, hanem azzal, ha a hozzáértő matat.

    BZL 2008.07.12. 23:51:23

    Nem tudom mi a fene lehet, bugos lehet ez a sz.r - persze support a világon nincs, a fejlesztőt el se lehet érni!
    Valakinek működik ez fos? Ma este pl. nem ment le.
    Mármint a nap. Ott maradt ez a tüzes szar az égen, és most egyre melegebb van - most mi a fenét csináljak ??!!

    Na, most már tudjátok hogy milyen bizarr nekem ezeket a kommenteket olvasnom.

    woodo1 2008.07.12. 23:57:08

    az ff3 király !!!!!!! kapd be gyííkok én húzttaam!!!!!!!!!!!!

    Gwynn 2008.07.12. 23:57:30

    A FF2 bizony felhízott 270-280 M-ra is. Viszont akár húsz lapot is kinyithattam.

    A FF3 120-130 M körül tartja magát. De, ha kinyitok 4-5 lapot, magához ragadja a processzor 100%-át. Lényegében lefagy, mert billentyűre, egérre 20-30 másodperc után sem reagál. Vannak olyan oldalak, amelyek egyedül is képesek a FF3-at 100% procihasználatra kényszeríteni!?
    Úgy látom sokan panaszkodnak erre a hibára.
    Ezek nem jöttek elő a bétatesztek során?

    A kiegészítők egy része letiltotta magát, mert nem képes a FF3-al együttműködni. A magyar szótár is. Viszont mintha mégis működne, beírás közben, most is jelez, ha kell.

    Gwynn 2008.07.13. 00:10:01

    Tudja valaki hol tartja a FF az automata kiegészítések adatait, szavait? Lehet szerkeszteni, törölni belőle?
    Rákerestem olyan szavakra amelyek biztosan benne vannak, de nem találta a gép.
    Azt tudom, hogy az egész tárolót ki lehet üríteni, de ezt nem szeretném.

    BZL 2008.07.13. 00:17:46

    Babo105:

    Tényleg szívesen jönnék egy láda sörrel annak aki leírt jelenséget produkálja ha én is láttam a gépet, de egy ilyen fogadásra most fizikai okok miatt nincs esélyem. :-)

    Használj Maxthont !
    Ez az IE-re épül (a tabokban tulajdonképpen IE lapokat nyit meg), de ez nem látszik rajta, nagyon jól működik, és sokat tud. Sokáig azt használtam.
    (Csak vess rá egy pillantást - a cím simán csak maxthon.com)

    Nem 2008.07.13. 00:19:09

    Nem kellett volna helo kittis meg egyéb felesleges hülye kiegészítővel telerakni.
    Az enyém tökéletesen megy. Biztos rossz az oprendszerem, azér.
    Tapasztalatom szerint csak azoknak vannak olyan szoftvereik, amiknek lelke van, akiknek nincs eszük.

    neutrino 2008.07.13. 00:23:34

    Nekem semmi bajom vele, mindenesetre akinek olyan baja van, hogy az egész nem megy, és hiába uninstallálja, meg vissza, az azért van, mert van az Documents and Settings/saját felhasználóneved/Application Data/Mozilla/Firefox könyvtár, ahol minden kiegészítést és személyes infót tárol, és ott lehet a hiba. A programfájlok meg jók, szóval azt hiába teszed újra akárhányszor. Ha a fenti helyen a profilt törlöd, akkor tiszta lappal indulsz (ha nem zavar hogy elvesznek a könyvjelzők meg minden)
    Ja, az Application Data rejtett könyvtár...

    LongJohnHolmes 2008.07.13. 00:29:21

    Én is feltettem a ff3-at kíváncsiságból, mivel évek óta Avant browsert használok.
    Volt hű meg hú, de szép meg minden köcölék hozzá. Színes szélesvásznú.
    Tetszik is, talán 2x, ha lefagyott,
    De kérem, ne zabáljon el 2x annyi memóriát és erőforrást, mint az Avant. Hiszem másnak is kell futnia azon a gépen. (3,2 Ghz, 2 GB ram)
    Egy hétig használtam, de aztán naponta egyre gyakrabban tértem vissza a Avanthoz.

    Summa: ma már nem használom, bár tényleg ígéretes volt.
    Uninstall előtt áll.

    BZL 2008.07.13. 00:34:14

    Az automata kiegészítések adatait - ha a history-ra gondolsz - egy k.nagy fájlban tárolja, ami egy SQL adatbázis, és ezt persze ott nem tudod szerkeszteni (bár nyilván bele lehetne nézni, de minek).

    A tartalmát simán tudod módosítani a Firefox-ból (Show All History).
    Itt felsorolja az összes eddig menyitott lap címét, és URL címét, valamint a lapokhoz adott kulcsszavakat - ha adtál meg ilyet.
    A címsor ebben az adathalmazban keres miközben írsz bele, és a találatokat listázza (a lista sorrendjét egy algoritmus határozza meg, pl. a gyakrabban látogatott oldalakat előre teszi.)

    Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.13. 00:36:10

    Az FF3-al nekem csak a sok-youtube-videós oldalaknál volt problémám, de ezt most a flashblock kiegészítő tökéletesen megoldotta, már nem pörög a proci mint őrült, és a böngésző nem válik lomhává, pláne nem fagy.
    Köszönöm az ötletet.
    Eddig vajon miért nem használtam ezt az add-on-t? Én marha. :)

    Krisz 2008.07.13. 00:57:19

    Nekem semmi bajom az FF3-mal a nagy memóriaigényen kívül, de ajánlanék egy böngészőt. Még vannak néha bajai, de atomgyors, és szerintem jól néz ki, tudja amit kell. Apple által fejlesztett Safari nevű böngészőről van szó. Windows alatt fut csak angolul, de érdemes lehet kipróbálni.

    BZL 2008.07.13. 00:58:51

    " De, ha kinyitok 4-5 lapot, magához ragadja a processzor 100%-át."
    "Úgy látom sokan panaszkodnak erre a hibára.
    Ezek nem jöttek elő a bétatesztek során?"

    Ha az a 4-5 lap ilyen flash-el telepakolt kreténoldal, mint amit valamelyik kolléga belinkelt, akkor ez egyáltalán nem hiba, hanem normális.

    Ha síma oldalakról van szó:
    hát - sok programot láttam, de olyat nagyon keveset, ami feleslegesen pörgeti fel a processzort 100%-ra.
    Láttam viszont rengeteg spyware-t, ami pont ezt csinálja.
    Egyszer még én is bekaptam egyet, pedig nem futtattam semmit - az IE valamelyik akkori hibáját használhatták ki.

    A Microsoft Defender fennt van ? - szerintem az a legjobb irtó.
    Valamiért a fejlesztők elég jól ismerik a Windows-t.
    Vírusokat nem tud irtani (de azok sokkal ritkábbak is) - arra ott van az ingyenes AVG, a Clamwin, vagy az Avast.

    BZL 2008.07.13. 01:16:51

    "a flashblock kiegészítő tökéletesen megoldotta"

    Akkor már érdemes volt leírni :)

    Sch80 2008.07.13. 02:20:47

    Nekem Athlon XP, Windows XP SP2, napi 8 óra folyamatos használat mellett sosem fagy a Firefox 3, SOKKAL gyorsabb, mint a FF2, a beágyazott videók viszont akadnak. Víruskereső, firewall nincs.

    FF3régiP2-őn 2008.07.13. 02:45:03

    az én gépem egy igazi özönvíz előtti szerkezet:

    P2-300 (Deschutes 512 L2 cache) 2x 128/133 SD = 256 RAM, Windows XP nLite version sp2EnCorp...

    a másik gépem egy 1800 P4 Intel, 384 SDRAM,

    a P2-s csodán nem volt gondom a firefox3-mal, mert van egy flashblock rajta , még soha nem fagyott le és gyorsabb lett mint a 2-es egy fokkal, de ha túl sok flash unblockolok akkor viszont egy picit lassabb már mint a ff2, az erősebbik gépemen viszont nincs flashblock és határozottan lassabb az ff3 mint a 2 ha sok flash van az oldalon, sőt ! van hogy nyomok egy flashen egy jobb gombot és utána nem reagál az ff semmire csak a task managerrel lehet bezárni. amúgy önszántábúl ott se fagyott még le soha , javascript és egyéb plugineket jól kezel, mondom, csak akkor van gebasz, ha agyon van gyötörve szarul megírt flessekkel...

    Calogero 2008.07.13. 02:50:22

    Tudom,h hihetetlen,de nekem 1 hétig volt a gépemen ff3 és azalatt minden egyes nap,randomra legalább 5-ször kilőtte magát az xp-m,azaz netezés közben nem lefagyott,hanem szimplán újraindult.. leszedtem visszaálltam ie-re (ami nyílván egyébként sokkal gyíkabb) és lám,elmúlt a probléma. A gépemnek semmi baja,az xp-m legál,soha még csak le sem fagyott korábban,ramom is van bőven a procim is elég zsír,alaplapom,minden... szóval ötlet?

    joesan 2008.07.13. 04:45:44

    Ezt is kiírhatá : "Sajnáljuk, de az összeomlásbejelentő is összeomlott, elnézést kérünk, a mi kurva anyánkat" XD

    BZL 2008.07.13. 06:21:59

    Vagy egy kevésbé önkritikus fejlesztő stílusában:
    "Sajnáljuk, az összeomlásbejelentőt is sikerült összeomlasztanod, nem kérünk elnézést a k.. anyádat !!!"

    balfék 2008.07.13. 07:35:04

    Tud valaki segíteni ff3-ban a címmező lenyíló ablakából, hogy lehet törölni? del-el próbálkoztam, ami törölt is látszólag, de a következő lenyitásnál minden maradt.

    Izé 2008.07.13. 08:43:39

    Windows XP SP3 alatt eddig semmi gondom nem volt vele, viszont sokkal gyorsabb mint a Firefox 2.

    chus · http://chus.hu 2008.07.13. 08:58:11

    Nekem is ez a parám x64-es Vistán. Van, hogy egy nap 3-4-szer összeomlik. Kipróbáltam 32bites Vistán és XP-n is, és ott is!
    Én már hardware hibára gyanakodtam. De így egy kicsit megnyugodtam...

    Nándi 2008.07.13. 09:25:17

    Régota foglalkozom PC-vel. Ma már nem hivatásszerűen. A tapasztalatom az, hogy a fagyások 99%-a valamilyen hardver okra vezethető vissza. Én 2 gépen használom a ff3-t. Soha egyiken sem volt gondom. 70 mega fölé még 6 nyitott ablakkal sem megy. Gyors és megbízható. A CPU alaplap RAM hármast tessék összeválogatni rendesen és nem lesz lefagyás. Az én gépeimen még a kékhalál is ismeretlen XP SP1 és minimális Windows frissítés mellett.
    Nem kell minden idióta Windows frissítést feltenni. Némelyik tönkrevágja a gépet.

    BZL 2008.07.13. 09:33:24

    Csodák mondjuk vannak, nekem pl. a mindenki által halálra bálványozott VLC médialejátszó tudta kinyírnia a Windows-t, más programnak ez se előtte se utána nem sikerült sőt: a parajelenség előtt meg voltam győződve arról, hogy ilyet csak driver tud.

    A probléma megoldására hatékony módszert dolgoztam ki: még a nyomait is töröltem annak a sz.rnak.

    Úgyhogy ha valakinek tényleg nem megy, szerintem nem kell erőltetni.

    luck66 2008.07.13. 09:42:36

    a béta verzió nálam is csinálta az összeomlást,majd el se indult,de a végleges óta hibátlanul megy az ff3

    BZL 2008.07.13. 09:44:38

    Pl. fogadjátok meg Krisz tanácsát, és próbáljátok ki a Safari-t.

    Igaz, én csak demót láttam róla, de biztos tele van elegáns megoldásokkal.

    A betöltést jelző címsor pl. annyira tesztett, hogy el is loptam (Fission add-on. Nem csak nagyon jól néz ki, de lassabb kapcsolatnál sokat segít hogy jobban látni hol tart az oldal betöltése.)

    raindog 2008.07.13. 10:41:42

    azt meg tudná mondani vki, hogy az iwiw térkép miért nem nyílik meg ff3 alatt? van java a gépen, operában és avantban működik.
    van egy oldal (teamtalk.com) ami meg tudja fingatni az ff3-at a gépemen, egyébként semmi gondom vele, sőt sztem jó, jobb mint a ff2
    aki nem ismeri, próbálja ki a downloadhelper plugint, videókat lehet letölteni vele. nagyon fasza!

    sel 2008.07.13. 11:23:04

    Korábban én is találkoztam azzal a problémával, hogy az ff3-as egy idő után nagyon lelassult, a processzor meg 100%-on volt. Az okát nem tudom, rendszerújratelepítés megoldotta a problémát.
    Összeomlást nálam is produkál néha, véletlenszerűt is, meg menetrendszerűen bekövetkezőt is.
    Utóbbira példa: ha meg akarok nézni egy quicktime videót (mozielőzetest) az apple honlapján, és épp nem a legújabb verziójú a lejátszóm, akkor mindig összeomlik a böngésző. (Ez elég gyakran előfordul, mert gyakran frissítik a quicktime-ot.)

    Maxthon_user · http://www.maxthon.com 2008.07.13. 11:25:22

    Használjatok Maxthont!
    IE-re épül. Több veblapot nem tudok megnézni FF-szal, mert kretén módon jelenik meg. A Maxthon szinte mindent helyesen mutat. Nincsenek olyan hasznos pluginek alá, de jól használható.

    Chomy 2008.07.13. 12:58:05

    Szakmailag aztán nagyon megalapozott gyanú, hogy a memória a hibás a fagyásokért, miközben csak és kizárólag a FF3 okoz fagyásokat, böngészés közben. FF2, egyéb tökömtudja alkalmazások meg soha. (Effektíve maga az FF3 rohad be, a többi processz normális fogyasztás mellett sündörögne tovább.)

    Ráadásul rohad a program két teljesen különböző konfiguráció, két teljesen különböző oprendszer alatt is. (Igaz, másképp.) Elhiszem én, hogy szimpatikus dolog a mozilla ff-hadjárat, amolyan igazi punkos, lázadós, váltsuk meg a netet hevület. De szart azért ne védjünk már, főleg ne ilyen spyware-ekre, "nem kiegyensúlyozott konfigurációka", nem jogtiszta szoftverekre, meg rosszul megkonstruált honlapokra hivatkozva, mert blődség.

    FF2 sokkal megbízhatóbb volt. Én nem használom ezt a szemetet, amíg nem jön ki hozzá javítás. Nem érdekel, mi okozza a gyíkját, egy normális, karbantartott rendszeren alap, hogy ne akadjon össze semmivel, és működjön stabilan.

    Erre most, már csak a kommentekből ítélve is, elég szar arányban képes csak...

    operauser 2008.07.13. 15:40:37

    ff3 nekem rendszeresen lefagy, ha origo-t nézek. A videókat nem hajlandó elindítani, ha egyszerre több ablak is megvan nyitva. Most operát használok, ami egész jó, különösen teszik benne a jobb oldali egér gomb-> tartalom letiltása opció, amellyel kilehet lőni az idegesítő flasheket, vagy reklámokat. Ezt a böngésző meg is jegyzi és, a következő lap letöltéskor meg sem jelennek a letiltott tartalmak. Nekem mindenképpen bevált, próbáljátok ki ti is!

    Gwynn 2008.07.13. 19:59:29

    Azt hogy mennyi flash lesz egy adott weboldalon előre nem tudható.
    Tehát kinyitom a hírkeresőt, majd az engem érdeklő cikkeket (egér görgő lenyomásával) új lapon sorban megnyitom. Majd elolvasás után az aktuális oldalt bezárom, de ha van rajta további érdekesnek látszó link, a már leírt módom megnyitom.
    A FF2 alatt akár húsz nyitott lapom is lehetett.
    A FF3-nál négy-öt lap megnyitása után a proci 100%-on pörög.
    Mivel a feladatkezelő is mindig nyitva van, természetesen azonnal látható, hogy a FF3 használja.
    Most három ablak van nyitva, így 116 M memóriát eszik a drága.

    Gwynn 2008.07.13. 20:14:05

    Automata kiegészítés alatt azt az adatbázis értem, amelyik megjelenik pl. ha a Google keresőbe elkezdek beírni valamit.
    Ha beírom a "h" betűt, egy legördülő menüben megjelenik több mint száz "h" betűvel kezdődő szó. (Hetvenig számoltam, de a gördítősáv még a felénél sem volt)
    Ezeket nyilván valamikor már beírtam egy ilyen mezőbe.
    Na ebből az adatbázisból szeretném kitörölni a felesleges szavakat.
    Ctrl+Del -el egyenként lehet törölni, de így igen macerás.

    operauser 2008.07.13. 20:27:38

    gwynn: eszközök->személyes adatok törlése és ott bejelölöd a neked megfelelő pipákat.

    Gwynn 2008.07.13. 20:49:21

    Azt ismerem, de ott mindent töröl. Így nem szeretném.
    Marad a manuális, egyenként törlöm a feleslegeset.

    Gwynn 2008.07.14. 17:00:29

    Kedves FF3 használók!
    A procizabálásra nálam a Flashblock kiterjesztés lett a megoldás. Most 29 nyitott ablaknál a FF3 0-10 % procit használ, 158-167 M memória mellett.
    Ajánlom, próbáljátok ki!

    gyuri67 2008.07.17. 10:42:48

    Nándi-nak

    Igazad van. Egytértek a gondolataiddal, itt van a bajok gyökere.
    Üdv mindenkinek

    Gwynn 2008.07.17. 19:37:41

    A frissítés után újra működik egy olyan funkció, amelyik sok verzióval ezelőtt már élt, de megváltozott; nyilván valamelyik korábbi frissülés hatására.

    Gwynn 2008.07.21. 23:31:04

    Volt aki írta, hogy nála 70 M fölé nem megy a FF. (Vagy nagyon ügyes, vagy talán 128 M-nál eleve nincs több memória a gépében?)
    Nálam most a FF3 indulás után azonnal 84 M. Általában 130-140-ig hízik fel.
    Korábban a FF2 valóban jóval alacsonyabb memóriahasználattal indult, 45-47 M-val. Viszont képes volt 280 M fölé felhízni.

    A Techline-on ma voltak tippek a memhaszhálat csökkentésére:
    techline.hu/tudastar/20080720_firefox_preocesszor.aspx?s=rss

    Sallylla 2008.09.05. 19:11:46

    Nekem sincs túl jó véleményem a Firefox 3-ról, mert nálam újabban elég lassú, pedig viszonylag gyors kábelnetünk van. Ráadásul a mlap-jás honlapomat sem tudom vele szerkeszteni :/

    Poetry 2008.09.17. 15:51:39

    Nekem kb. szeptember eleje óta kezdett el nagyon fagyogatni. Nem tudtam mitől, de az utóbbi napokban nagyon sűrűn csinálta, úgyhogy lépnem kellett valamit. Először újratelepítettem minden kiegészítővel, és beállításával. Nem segített, úgyhogy elkezdtem letiltogatni a kiegészítőket, ez sem jött be. Aztán feltettem a Flashblock-ot, hátha a flash a hiba oka (gprs net mellé amúgy is szoktam használni, hogy ne fogyjon az adatforgalom), és ment rendesen az FF3. Úgyhogy ellátogattam az adobe.com -ra, letöltöttem és feltelepítettem a legújabb flash playert, azóta jó megint. Nem tudom mitől romlott el, talán vm frissítés...

    Amúgy nálam megy rendesen, a kiegészítői miatt én ezt használom, sok mindenben segít és kényelmes is vele böngészni. Nálam viszonylag gyors is.
    Az egyetlen hiba, ami néha előjön, hogy a tartalom olykor rosszul jelenik meg. Felcserél képeket, vagy meg sem jelenít, esetleg rosszul formáz (css). Ilyenkor a gyorsítótár ürítés szokott segíteni.

    Röviden ennyi az én történetem.

    Zughekker · http://zughekker.blog.hu 2008.09.18. 12:38:51

    Poetry!

    Itt most a FF védelmére kelnék. Ha GPRS-t használsz, könnyen lehet, hogy minden, amit a böngésződ behúz, a szolgáltató által tömörített változatban jön le azért, hogy gyorsabb legyen és ha forgalomarányosan fizetsz, akkor kevesebbe kerüljön. Na már most konkrétan a Vodafone GPRS-nél például azzal nincs semmi probléma, hogy a képeket tömöríti, viszont olyankor is tömöríthet, amikor nagyon nem lenne szabad neki. Ilyen általában a titkosított csatornák [pl. SSL] adatfolyama, aminek a végére egy zagyvaság jön ki kliensoldalon, ha még tömörítve is volt. De például magának a blog.hu-nak a szerkesztőfelülete sem jön be a Vodafone HSDPA* alapértelmezett beállításaival, ezért ott kézzel kell megadni a normális működéshez az APN-t és a DNS-eket. Ezek pedig:

    standardnet.vodafone.net

    DNS1: 80.244.097.030

    DNS2: 80.244.096.001

    betárcsázó *99# az eredeti helyett.

    *abban, hogy még a HSDPA forgalmát is tömöríti, az viszont már inkább a Vodafone sóhersége, hiszen erre fel kellene hívni a figyelmet legalább azoknál az ügyfeleknél, akiknek korlátlan netjük van, így a forgalom mellékes számukra. A Vodafone GPRS/HSDPA kézileg megadott beállításaival megtáltosodik, az automated beállítások pedig olyan rendellenességeket okozhatnak, aminek az okát csak sejteni lehet. De olvastam már olyanról is, hogy a böngésző a csatlakozás default beállítása miatt fagyott ki! Itt sem kizárt.

    Poetry 2008.09.25. 11:02:47

    A fentebb leírt gondok asztali gépen jelentek meg, kábelneten.

    Igazából csak ritkán használok GPRS netet, laptopon. Amikor sehol nincs net a közelben, és huzamosabb ideig távol vagyok. Ilyenkor is leginkább csak e-mail olvasására, néha információ szerzésre. Olyankor nem zavar, hogy nincs kép és flash. Ott viszont még semmilyen rendellenességet sem tapasztaltam FF3-mal. Se fagyást, se semmi mást.

    Pannonom van, Ők pedig megszüntették a tömörített adatforgalmú lehetőséget. :-( Ezáltal a hozzáadott szoftver sem megy, így a képeket sem tömöríti. Ezért maradt az a megoldás, hogy FF-ben kikapcsolom a képeket és Flashblock-kal a flasheket.

    untergehen 2008.10.13. 19:29:29

    Mintha szandekosan lennenek egyre lassabbak es eroforrasehesebbek a programok... csak hogy vegyunk uj hardvert es tovabb fogyasszunk... nehogy jo legyen egy gep 10 evig pl.
    süti beállítások módosítása