Most már biztosan tudjuk, amit eddig csak sejtettünk. Mégpedig azt, hogy a szoftvereknek is van lelki világuk, ennek megfelelően ha problémájuk támad, összeomlanak és diagnosztizálni kell őket.
Mivel kevesebb időnk van annál, mint hogy az új böngészőprogram forráskódjában vájkálva megnézzük, hogy mitől ekkora innováció ez a korábbi Firefox-verziókhoz képest, Windows XP-s rendszeren több 3-4 lapfül megnyitása után képes volt közel 130 MB-os memória-felhasználást elérnie, holott egyik tartalom megjelenítése sem volt gépigényesebb az átlagoshoz képest.
Hasonlóképpen meglepő volt, hogy egy szűz Windows XP SP2-re telepített Firefox 3-as egy-két böngészés után menthetetlenül agyhalott lett. Azaz utána hiába távolítottuk el és hiába telepítettük újra, hiába indítottuk újra az egész rendszert, a Firefoxot továbbra sem lehetett elindítani. A legvalószínűbb, hogy a problémát a böngésző telepítőjének hibás registry-kezelése okozza.
A Firefox 3 lelki világa
2008.07.12. 16:18 | Zughekker Zita | 135 komment
Címkék: elemzés
· 2 trackback
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Informatika, Internet, WEB 2.0 2008.07.17. 10:47:41
Trackback: Informatika, Internet, WEB 2.0 2008.07.17. 10:46:58
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Foose 2008.07.12. 19:29:11
jozso 2008.07.12. 19:30:08
ja és még egyszer sem fagyott le
x75x 2008.07.12. 19:34:08
firefoxegyszar: "Opera.....szebb, gyorsabb, kevesebb memóriát zabál " azért szerintem gondolt át mielőtt írsz, mert így ez eléggé nevetségesnek tűnik...:)
az, hogy egy böngésző szép-e vagy sem sztem ízlés dolga...meg miért is gyorsabb FF3-nál az Opera? Lemérted valamivel?:)Ha igen, kérlek oszd meg velünk, szerintem sokunkat érdekelne!
Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 19:36:09
haver 2008.07.12. 19:40:30
Beta5 óta használom adblock és noscript mellett és nekem marhára bejött. A fenti ablak ubuntu 8.04 alatt egyszer jött elő warez oldal meglátogatásakor. :)
Úgyhogy jöhetnek az elszállós url-ek...
haver 2008.07.12. 19:42:27
nyo 2008.07.12. 19:56:30
Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 20:07:13
OK. Például:
meluaworld.com/viewtopic.php?f=14&t=30&st=0&sk=t&sd=d&start=350
Foose 2008.07.12. 20:11:55
_-_- 2008.07.12. 20:12:53
sourcerror 2008.07.12. 20:17:45
Az FF3 tapasztalataim szerint kevésbé eszi a memóriát, és nem is fagyogat össze vissza. (WinXP-n SP2-vel)
Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 20:22:54
Na, most a YouTube videókkal telepakolt oldalon éppen nem fagyott le, viszont a fele videót nem is jeleníti meg, az induló képét sem. De nem is mindig fagy le a FF3, csak elég gyakran. De ez a FF2 esetében is így volt. Csak az még a memóriát is jobban felzabálta.
Azért nekem az alap böngészőm mégiscsak az FF3, bár néha az Operát is használom. Fent van az IE7 meg a Safari is, azokat többnyire hanyagolom. A Safari erőszakos betűsimítása miatt például azzal nem működik a MobiMouse.
gravy_t 2008.07.12. 20:24:36
nekem betöltötte az oldalt...
Baszkurátor 2008.07.12. 20:24:36
( xp sp3, ff3, semmi hiba - talán a gépemmel van valami 0.o )
SZERVÁC Attila · http://imslp.org/wiki/Category:Szerv%C3%A1c,_Attila 2008.07.12. 20:31:46
FF3 rc2 -- Debian
htmlinfo · http://htmlinfo.hu 2008.07.12. 20:40:03
XP SP3.
Sz'al a hiba az Ön készülékében van.
Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 20:40:56
asd 2008.07.12. 20:41:23
512MB RAM van a gépemben, de nehogy valaki elkezdje fikázni hogy ez milyen kevés. Ha normálisan lenne megírva a szoftver, bőven elég lenne ennyi is.
A 3asban még olyan bug is van, hogy a bookmarks toolbar-on az ikonokat néha kicséréli. Pl. most az indexes "i"-it a "BLOG"-ra. Ilyen a kettesben nem volt.
Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 20:41:59
KarChi 2008.07.12. 20:42:16
Nekem magyar xp és ff3 soha semmi gondot nem okozott.
Elgondolkodtató.
sertésmájkrém 2008.07.12. 20:47:44
Szűz xp-től sp2, sp3 a kissé jobban belőttig ezt haszánl(tat)om több száz gépen. A legolcsóbb gagyitól a normális hardverig mindenre ezt tettem.
Sehol semmi hiba (eddig).
sityu · http://www.sit.yu 2008.07.12. 20:48:00
1. css nélkül tölt be némely oldalakat (F5+esc+F5-re jól jön le, de aztán az automatikus frissítéseknél megint szar);
2. flash-es videók (gyakorlatilag az összes videomegosztó ilyen) lejátszása akadozik, leáll. Ilyenkor újra kell indítani az ff-et és jobbára megjavul.
Ami viszont tetszik, az némely apróság:
-jelszavak megjegyzése nem felugró ablakkal, hanem a lap tetején (meg lehet fontolni, hogy tényleg kell-e);
-ctrl+görgő-s nagyítás: nekem jobban tetszik, mint a korábbi operás megoldás;
-kedvenc/könyvjelző kezelés (csillagozás, tagelés);
-ha működik, akkor szerintem tényleg gyorsabban tölti be az oldalakat;
sertésmájkrém 2008.07.12. 20:48:52
Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 20:49:22
pocak · http://hairdryerblues.blogspot.com 2008.07.12. 21:03:49
Lrdx 2008.07.12. 21:07:15
Nem lehet, hogy az Adobe Flash dől be nektek? Abban van pár igen szarul sikerült verzió (Nekem a brendnyú 9-es van most fent)
Átlagpóóógár 2008.07.12. 21:13:09
Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 21:14:10
Ez szerintem elég aktuális verzió.
Az Opera, mondom, tökéletes.
A FireFox a sok YouTube videótól egy oldalon kiakad.
Ez van.
De mér'?
tibsi 2008.07.12. 21:16:20
Persze 2008.07.12. 21:16:36
BZL 2008.07.12. 21:21:10
Persze ez nyilván nem vígasztalja azt akinél valami gond van, de furcsa egy olyan programról olvasnom hogy használhatatlan, amit állandóan használok. Nem kell mindjárt a programozók munkáját szarozni, nem ők tartják karban a gépeteket.
Egyébként valaki leírhatná már hogy mi értelme van azt nézegetni hogy 60 vagy 200 MB, mikor legalább 1 GB memória van minden PC-ben.
Mit szeretnétek csinálni kb. 600 MB tök üres memóriával? Vésztartalék?
A lényeg az hogy a memóriafoglalás ne növekedjen folyamatosan, és ebben az FF3 a tesztek szerint nagyon jó.
Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 21:41:02
davidpeter 2008.07.12. 21:55:11
Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.12. 22:05:30
execute 2008.07.12. 22:06:51
(azokat kénytelen vagyok IE-vel nézni)
Amúgy az újítások nagyon jók. Remélem jön valami SP hozzá, és akkor tökéletes lesz.
Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2008.07.12. 22:08:03
Lajos-e 2008.07.12. 22:10:14
Ez amugy egy elemzes_
BZL 2008.07.12. 22:13:33
A rettegett lap megnyitásakor nem történt semmi, aztán amikor láttam hogy néz ki az oldal, a homlokomra csaptam és letiltottam a flashblock-ot - csak a kedvetekért :-)
A flash akkor is pörgeti a processzort, ha "nem csinál semmit", emiatt szerintem a flashblock a legfontosabb add-on - szerintem érdemes kipróbálni aki még nem ismeri.
(Válogatás nélkül letilt minden flash-t, de jól látható a helyük, és egy kattintásra betölti. Ez a gyakorlatban nagyon jól működik - az engem érdeklő videókra csak egyel többet kell kattintani, viszont a sok reklám/csicsamicsa/szirsz.rt default kivégzi.
Ha egy oldalnál tényleg fontos a flash - pl. scifi.com - azt lehet engedélyezni a szűrőben, de pár kattintás után ezeket is meg lehet nézni szűrő nélkül.)
Kikapcsolt flashblock-al persze nekem is pörgette a processzort, de az Opera ugyanazt csinálta, ennek a flash az oka, nem a FF.
BZL 2008.07.12. 22:19:53
Elemzés: a FF3 jó és stabil.
(Még 29 kiegészítővel is.)
Chomy 2008.07.12. 22:34:45
Alapvetően, a munkám miatt ált. 4-5 lapot tartok nyitva. Tapasztalatok
Vista Ultimate alatt (munkahely, 1gb ram, outlook fut csak párhuzamosan):
átlagosan 200-250 mega memót zabál. Néha rájön az ötperc, felmegy 500 megára, ilyenkor bezsibbad az egész rendszer. Aztán lecsökken a memófogyasztás 130 megára, majd vissza 200 köré, és egy ideig újra "rendesen" megy. Rendesen=akadozik scrollozás közben, új linkek nyitásakor mint a rosszbaj.
Ubuntu alatt (otthon, 3 gb ram):
Ha megnyitok 2-3 lapot párhuzamosan, ami flasht is tartalmaz, széjjelrohad az egész. Ilyenkor percekig a malmozás megy. Általában kill PID a vége.
F*szom nagyon megtelt vele. Pár nap alatt több idegességet okozott, mint a micro$hit explorer az elmúlt egy évben.
Szvsz ez, így, még bétának sem volna megbocsátható. Kicsit sem érdekel, ha van hozzá plugin, ami stabilabbá teszi a működését - mi van, ha egyszerű, laikus user vagyok, és csak egyetlen, használható szoftvert szeretnék...?
gyuri67 2008.07.12. 22:43:31
Rakjatok öessze jó gépeket!
szekelya 2008.07.12. 22:49:35
A linuxom ellenben mindig hoz cigit nekem is, az operám meg épp porszívózik.
Aki windowson leszedi és újrarakja, az az újrarakás előtt törli az application data alól az uninstallkor megmaradó, add-on-okat és beállításokat tartalmazó profilt is, vagy csak az amúgy hibátlan ff binárist szedi le és teszi vissza?
dr. askovics 2008.07.12. 22:50:21
Ja: minden program jogtiszta a gépen, még az XP is...
BZL 2008.07.12. 22:59:42
Mondanám hogy talán irtsd le a Vistáról a spyware-eket, de nem akarlak bosszantani.
norbert79 2008.07.12. 23:11:12
BZL 2008.07.12. 23:12:26
Aki egy normálisan összerakott (mondjuk márkás) gépre formázás után felteszi az XP SP2-t és az FF3-at, és utána az FF3 fagy, annak hozok sört a hűtőből.
Sőt ! Tele is pakolom a hűtőjét sörrel !
A_gent Z 2008.07.12. 23:27:08
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.07.12. 23:32:23
ff2 simán ment
zabálta a memóriuát de a 2 gigába belefért:)
FF3 úgy 1-2 naponta kékhalált!! hoz ki a vistából
FF3 előtt egyszer sem volt ilyen
és most is CSAK FF3 használatakor
amúgy jó
mcs 2008.07.12. 23:33:43
3 éves gép, xp, sp1 óta csak a vírusírtót meg a firefoxot frissítem.
a fent belinket "gázos" url is fut, a youtube-al sincs gond.
igaz, a söröm lassabb hűl, cserébe gyorsabban fogy. az ff3-tól lehet?
Kopasz 2008.07.12. 23:37:42
Acid2-t is hiba nélkül tudja, überállesz!
Babo105 2008.07.12. 23:38:25
Intel P4 Dual Core, 1GM Kingston ram, Seagate SATA vinyok... MSI VGA kártya...
Eddig Exploreres voltam, de ma újra kellett raknom mindent, mert 2 és fél év alatt kicsit lelaktam a wint. FF3 fel, majd elkezdtem mindent netről felrakni, JAVA, Adobe Reader, Flash plugin stb... Szépen és látványosan fagy... Szóval no comment...
Komolyan nem tudom mi a pöcsömet használjak. Már most tele a hócipőm az FF3-mal. Explorer7-t meg telepítek, mert az meg olyan erőforrást visz el, hogy csak na. Operat nem szeretem... Akkor most mi legyen... grrrr....
Szép estét Mindenkinek!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.12. 23:41:51
Minden ötödikre nem zárja be magát, ha dzsímélt néznék, az index popupos képei közül csak az elsőt mutatja, aztán hubauzenet, hogy rossz a kép, stb.
Szal szerintem nem a FF3-mal van baj, hanem azzal, ha a hozzáértő matat.
BZL 2008.07.12. 23:51:23
Valakinek működik ez fos? Ma este pl. nem ment le.
Mármint a nap. Ott maradt ez a tüzes szar az égen, és most egyre melegebb van - most mi a fenét csináljak ??!!
Na, most már tudjátok hogy milyen bizarr nekem ezeket a kommenteket olvasnom.
Gwynn 2008.07.12. 23:57:30
A FF3 120-130 M körül tartja magát. De, ha kinyitok 4-5 lapot, magához ragadja a processzor 100%-át. Lényegében lefagy, mert billentyűre, egérre 20-30 másodperc után sem reagál. Vannak olyan oldalak, amelyek egyedül is képesek a FF3-at 100% procihasználatra kényszeríteni!?
Úgy látom sokan panaszkodnak erre a hibára.
Ezek nem jöttek elő a bétatesztek során?
A kiegészítők egy része letiltotta magát, mert nem képes a FF3-al együttműködni. A magyar szótár is. Viszont mintha mégis működne, beírás közben, most is jelez, ha kell.
Gwynn 2008.07.13. 00:10:01
Rákerestem olyan szavakra amelyek biztosan benne vannak, de nem találta a gép.
Azt tudom, hogy az egész tárolót ki lehet üríteni, de ezt nem szeretném.
BZL 2008.07.13. 00:17:46
Tényleg szívesen jönnék egy láda sörrel annak aki leírt jelenséget produkálja ha én is láttam a gépet, de egy ilyen fogadásra most fizikai okok miatt nincs esélyem. :-)
Használj Maxthont !
Ez az IE-re épül (a tabokban tulajdonképpen IE lapokat nyit meg), de ez nem látszik rajta, nagyon jól működik, és sokat tud. Sokáig azt használtam.
(Csak vess rá egy pillantást - a cím simán csak maxthon.com)
BZL 2008.07.13. 00:18:19
Nem 2008.07.13. 00:19:09
Az enyém tökéletesen megy. Biztos rossz az oprendszerem, azér.
Tapasztalatom szerint csak azoknak vannak olyan szoftvereik, amiknek lelke van, akiknek nincs eszük.
neutrino 2008.07.13. 00:23:34
Ja, az Application Data rejtett könyvtár...
LongJohnHolmes 2008.07.13. 00:29:21
Volt hű meg hú, de szép meg minden köcölék hozzá. Színes szélesvásznú.
Tetszik is, talán 2x, ha lefagyott,
De kérem, ne zabáljon el 2x annyi memóriát és erőforrást, mint az Avant. Hiszem másnak is kell futnia azon a gépen. (3,2 Ghz, 2 GB ram)
Egy hétig használtam, de aztán naponta egyre gyakrabban tértem vissza a Avanthoz.
Summa: ma már nem használom, bár tényleg ígéretes volt.
Uninstall előtt áll.
BZL 2008.07.13. 00:34:14
A tartalmát simán tudod módosítani a Firefox-ból (Show All History).
Itt felsorolja az összes eddig menyitott lap címét, és URL címét, valamint a lapokhoz adott kulcsszavakat - ha adtál meg ilyet.
A címsor ebben az adathalmazban keres miközben írsz bele, és a találatokat listázza (a lista sorrendjét egy algoritmus határozza meg, pl. a gyakrabban látogatott oldalakat előre teszi.)
Patreides · patreides.blog.hu 2008.07.13. 00:36:10
Köszönöm az ötletet.
Eddig vajon miért nem használtam ezt az add-on-t? Én marha. :)
Krisz 2008.07.13. 00:57:19
BZL 2008.07.13. 00:58:51
"Úgy látom sokan panaszkodnak erre a hibára.
Ezek nem jöttek elő a bétatesztek során?"
Ha az a 4-5 lap ilyen flash-el telepakolt kreténoldal, mint amit valamelyik kolléga belinkelt, akkor ez egyáltalán nem hiba, hanem normális.
Ha síma oldalakról van szó:
hát - sok programot láttam, de olyat nagyon keveset, ami feleslegesen pörgeti fel a processzort 100%-ra.
Láttam viszont rengeteg spyware-t, ami pont ezt csinálja.
Egyszer még én is bekaptam egyet, pedig nem futtattam semmit - az IE valamelyik akkori hibáját használhatták ki.
A Microsoft Defender fennt van ? - szerintem az a legjobb irtó.
Valamiért a fejlesztők elég jól ismerik a Windows-t.
Vírusokat nem tud irtani (de azok sokkal ritkábbak is) - arra ott van az ingyenes AVG, a Clamwin, vagy az Avast.
BZL 2008.07.13. 01:16:51
Akkor már érdemes volt leírni :)
Sch80 2008.07.13. 02:20:47
FF3régiP2-őn 2008.07.13. 02:45:03
P2-300 (Deschutes 512 L2 cache) 2x 128/133 SD = 256 RAM, Windows XP nLite version sp2EnCorp...
a másik gépem egy 1800 P4 Intel, 384 SDRAM,
a P2-s csodán nem volt gondom a firefox3-mal, mert van egy flashblock rajta , még soha nem fagyott le és gyorsabb lett mint a 2-es egy fokkal, de ha túl sok flash unblockolok akkor viszont egy picit lassabb már mint a ff2, az erősebbik gépemen viszont nincs flashblock és határozottan lassabb az ff3 mint a 2 ha sok flash van az oldalon, sőt ! van hogy nyomok egy flashen egy jobb gombot és utána nem reagál az ff semmire csak a task managerrel lehet bezárni. amúgy önszántábúl ott se fagyott még le soha , javascript és egyéb plugineket jól kezel, mondom, csak akkor van gebasz, ha agyon van gyötörve szarul megírt flessekkel...
Calogero 2008.07.13. 02:50:22
joesan 2008.07.13. 04:45:44
BZL 2008.07.13. 06:21:59
"Sajnáljuk, az összeomlásbejelentőt is sikerült összeomlasztanod, nem kérünk elnézést a k.. anyádat !!!"
balfék 2008.07.13. 07:35:04
BZL 2008.07.13. 07:41:14
Izé 2008.07.13. 08:43:39
chus · http://chus.hu 2008.07.13. 08:58:11
Én már hardware hibára gyanakodtam. De így egy kicsit megnyugodtam...
Nándi 2008.07.13. 09:25:17
Nem kell minden idióta Windows frissítést feltenni. Némelyik tönkrevágja a gépet.
BZL 2008.07.13. 09:33:24
A probléma megoldására hatékony módszert dolgoztam ki: még a nyomait is töröltem annak a sz.rnak.
Úgyhogy ha valakinek tényleg nem megy, szerintem nem kell erőltetni.
luck66 2008.07.13. 09:42:36
BZL 2008.07.13. 09:44:38
Igaz, én csak demót láttam róla, de biztos tele van elegáns megoldásokkal.
A betöltést jelző címsor pl. annyira tesztett, hogy el is loptam (Fission add-on. Nem csak nagyon jól néz ki, de lassabb kapcsolatnál sokat segít hogy jobban látni hol tart az oldal betöltése.)
raindog 2008.07.13. 10:41:42
van egy oldal (teamtalk.com) ami meg tudja fingatni az ff3-at a gépemen, egyébként semmi gondom vele, sőt sztem jó, jobb mint a ff2
aki nem ismeri, próbálja ki a downloadhelper plugint, videókat lehet letölteni vele. nagyon fasza!
sel 2008.07.13. 11:23:04
Összeomlást nálam is produkál néha, véletlenszerűt is, meg menetrendszerűen bekövetkezőt is.
Utóbbira példa: ha meg akarok nézni egy quicktime videót (mozielőzetest) az apple honlapján, és épp nem a legújabb verziójú a lejátszóm, akkor mindig összeomlik a böngésző. (Ez elég gyakran előfordul, mert gyakran frissítik a quicktime-ot.)
Maxthon_user · http://www.maxthon.com 2008.07.13. 11:25:22
IE-re épül. Több veblapot nem tudok megnézni FF-szal, mert kretén módon jelenik meg. A Maxthon szinte mindent helyesen mutat. Nincsenek olyan hasznos pluginek alá, de jól használható.
Chomy 2008.07.13. 12:58:05
Ráadásul rohad a program két teljesen különböző konfiguráció, két teljesen különböző oprendszer alatt is. (Igaz, másképp.) Elhiszem én, hogy szimpatikus dolog a mozilla ff-hadjárat, amolyan igazi punkos, lázadós, váltsuk meg a netet hevület. De szart azért ne védjünk már, főleg ne ilyen spyware-ekre, "nem kiegyensúlyozott konfigurációka", nem jogtiszta szoftverekre, meg rosszul megkonstruált honlapokra hivatkozva, mert blődség.
FF2 sokkal megbízhatóbb volt. Én nem használom ezt a szemetet, amíg nem jön ki hozzá javítás. Nem érdekel, mi okozza a gyíkját, egy normális, karbantartott rendszeren alap, hogy ne akadjon össze semmivel, és működjön stabilan.
Erre most, már csak a kommentekből ítélve is, elég szar arányban képes csak...
operauser 2008.07.13. 15:40:37
Gwynn 2008.07.13. 19:59:29
Tehát kinyitom a hírkeresőt, majd az engem érdeklő cikkeket (egér görgő lenyomásával) új lapon sorban megnyitom. Majd elolvasás után az aktuális oldalt bezárom, de ha van rajta további érdekesnek látszó link, a már leírt módom megnyitom.
A FF2 alatt akár húsz nyitott lapom is lehetett.
A FF3-nál négy-öt lap megnyitása után a proci 100%-on pörög.
Mivel a feladatkezelő is mindig nyitva van, természetesen azonnal látható, hogy a FF3 használja.
Most három ablak van nyitva, így 116 M memóriát eszik a drága.
Gwynn 2008.07.13. 20:14:05
Ha beírom a "h" betűt, egy legördülő menüben megjelenik több mint száz "h" betűvel kezdődő szó. (Hetvenig számoltam, de a gördítősáv még a felénél sem volt)
Ezeket nyilván valamikor már beírtam egy ilyen mezőbe.
Na ebből az adatbázisból szeretném kitörölni a felesleges szavakat.
Ctrl+Del -el egyenként lehet törölni, de így igen macerás.
operauser 2008.07.13. 20:27:38
Gwynn 2008.07.13. 20:49:21
Marad a manuális, egyenként törlöm a feleslegeset.
Gwynn 2008.07.14. 17:00:29
A procizabálásra nálam a Flashblock kiterjesztés lett a megoldás. Most 29 nyitott ablaknál a FF3 0-10 % procit használ, 158-167 M memória mellett.
Ajánlom, próbáljátok ki!
gyuri67 2008.07.17. 10:42:48
Igazad van. Egytértek a gondolataiddal, itt van a bajok gyökere.
Üdv mindenkinek
Gwynn 2008.07.17. 19:37:41
Gwynn 2008.07.21. 23:31:04
Nálam most a FF3 indulás után azonnal 84 M. Általában 130-140-ig hízik fel.
Korábban a FF2 valóban jóval alacsonyabb memóriahasználattal indult, 45-47 M-val. Viszont képes volt 280 M fölé felhízni.
A Techline-on ma voltak tippek a memhaszhálat csökkentésére:
techline.hu/tudastar/20080720_firefox_preocesszor.aspx?s=rss
Sallylla 2008.09.05. 19:11:46
Poetry 2008.09.17. 15:51:39
Amúgy nálam megy rendesen, a kiegészítői miatt én ezt használom, sok mindenben segít és kényelmes is vele böngészni. Nálam viszonylag gyors is.
Az egyetlen hiba, ami néha előjön, hogy a tartalom olykor rosszul jelenik meg. Felcserél képeket, vagy meg sem jelenít, esetleg rosszul formáz (css). Ilyenkor a gyorsítótár ürítés szokott segíteni.
Röviden ennyi az én történetem.
Zughekker · http://zughekker.blog.hu 2008.09.18. 12:38:51
Itt most a FF védelmére kelnék. Ha GPRS-t használsz, könnyen lehet, hogy minden, amit a böngésződ behúz, a szolgáltató által tömörített változatban jön le azért, hogy gyorsabb legyen és ha forgalomarányosan fizetsz, akkor kevesebbe kerüljön. Na már most konkrétan a Vodafone GPRS-nél például azzal nincs semmi probléma, hogy a képeket tömöríti, viszont olyankor is tömöríthet, amikor nagyon nem lenne szabad neki. Ilyen általában a titkosított csatornák [pl. SSL] adatfolyama, aminek a végére egy zagyvaság jön ki kliensoldalon, ha még tömörítve is volt. De például magának a blog.hu-nak a szerkesztőfelülete sem jön be a Vodafone HSDPA* alapértelmezett beállításaival, ezért ott kézzel kell megadni a normális működéshez az APN-t és a DNS-eket. Ezek pedig:
standardnet.vodafone.net
DNS1: 80.244.097.030
DNS2: 80.244.096.001
betárcsázó *99# az eredeti helyett.
*abban, hogy még a HSDPA forgalmát is tömöríti, az viszont már inkább a Vodafone sóhersége, hiszen erre fel kellene hívni a figyelmet legalább azoknál az ügyfeleknél, akiknek korlátlan netjük van, így a forgalom mellékes számukra. A Vodafone GPRS/HSDPA kézileg megadott beállításaival megtáltosodik, az automated beállítások pedig olyan rendellenességeket okozhatnak, aminek az okát csak sejteni lehet. De olvastam már olyanról is, hogy a böngésző a csatlakozás default beállítása miatt fagyott ki! Itt sem kizárt.
Poetry 2008.09.25. 11:02:47
Igazából csak ritkán használok GPRS netet, laptopon. Amikor sehol nincs net a közelben, és huzamosabb ideig távol vagyok. Ilyenkor is leginkább csak e-mail olvasására, néha információ szerzésre. Olyankor nem zavar, hogy nincs kép és flash. Ott viszont még semmilyen rendellenességet sem tapasztaltam FF3-mal. Se fagyást, se semmi mást.
Pannonom van, Ők pedig megszüntették a tömörített adatforgalmú lehetőséget. :-( Ezáltal a hozzáadott szoftver sem megy, így a képeket sem tömöríti. Ezért maradt az a megoldás, hogy FF-ben kikapcsolom a képeket és Flashblock-kal a flasheket.
untergehen 2008.10.13. 19:29:29

Az utolsó 100 komment: